Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009

ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΣΥΚΟ


Αν έχετε συκαλάκια και δεν ξέρετε τι να τα κάνετε, φτιάξτε μαρμελάδα σύκο. Είναι πανεύκολη, γρήγορη και πεντανόστιμη. Την φυλάμε στα βαζάκια και έχουμε όλο το χειμώνα σπιτική μαρμελαδίτσα για τα γλυκά μας αλλά και για να τρώνε τα παιδάκια μας. Δοκιμάστε την!!!!

Για την παρασκευή της χρειαζόμαστε:

1 Kg σύκα
1/2 Kg ζάχαρη
3 κουταλάκια γλυκού λεμόνι
2 κουταλιές σούπας κονιάκ

Καθαρίζουμε τα σύκα και τα κόβουμε στα 4.
Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε τα σύκα και ρίχνουμε τη ζάχαρη. Τη βάζουμε στη φωτιά και ανακατεύουμε ελαφρά. Μόλις αρχίσει να βράζει, χαμηλώνουμε τη φωτιά και αφήνουμε τη μαρμελάδα να σιγοβράσει για 30΄περίπου, ανακατεύοντας κάθε τόσο.
Προς το τέλος ρίχνουμε το λεμόνι και το κονιάκ, αφήνουμε για άλλα 5΄και κατεβάζουμε.
Μόλις η μαρμελάδα είναι έτοιμη, τη βάζουμε ζεστή στα ζεστά βάζα, κουμπώνουμε και τα αφήνουμε να κρυώσουν βάζοντάς τα ανάποδα.

Στο μεταξύ, έχουμε αποστειρώσει τα βαζάκια που θα χρησιμοποιήσουμε ως εξής:
Τα σαπουνίζουμε, τα ξεπλένουμε με ζεστό νερό και τ' αφήνουμε να στραγγίξουν.
Στη σχάρα του φούρνου, στρώνουμε μια πετσέτα και τοποθετούμε τα βάζα ανάποδα. Τα αφήνουμε στους 110 βαθμούς για 15΄.
Τα αφήνουμε μέσα στο φούρνο μέχρι να τα χρειαστούμε, για να παραμένουν ζεστά.
Προσοχή, όταν τα πιάσετε θα είναι ζεστά, χρησιμοποιήστε γάντι κουζίνας.

-Αν τα συκαλάκια μας δεν είναι ώριμα μπορεί να χρειαστεί να προσθέσουμε λίγο νεράκι.
Καλή επιτυχία!!!!!!




Share

10 σχόλια:

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Εσύ ωραία την έκανες εγώ όμως είμαι αλλεργική στο σύκο, ίσως γι' αυτό δεν το αγαπώ.Ο Δημήτρης αντιθέτως τρελλαίνεται για σύκα.

γαστεροπλήξ είπε...

και του χρόνου, μπράβου Ευάκι,

....δεν προλαβαίνουν να γίνουν μαρμελάδα, τα τρώω όλα, κανένας δεν αγαπά αυτήν την μαρμελάδα ενώ εγώ τα τρώω μόνο φρέσκα και σύκο γλυκό,

mia maria είπε...

Δεν έχω κάνει ποτέ αν και θα ήθελα. Μπορεί να δοκιμάσω! Και του χρόνου να ξαναφτιάξεις!

Μάγισσα Κίρκη είπε...

Με προβλημάτισες: Άραγε να υπάρχει μαρμελάδα φραγκόσυκο; Εδώ σε θέλω! :p

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Θα έχει καταπληκτική γεύση, φαντάζομαι...
Πολύ καλή ιδέα, έξω από τα συνηθισμένα.
Δύσκολα όμως βρίσκεις νόστιμα, από άνυδρη συκιά, είτε άσπρα, είτε μαύρα.
Είχαμε κάποτε πριν χίλια χρόνια και από τότε δεν ξανάφαγα τόσο νόστιμο σύκο, εκτός από εκείνα που κλέψαμε στη Λήμνο, πηγαίνοντας για μπάνιο.
Καλό βράδυ σας εύχομαι οικογενειακώς.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Φέτος έκανα για πρώτη φορά μαρμελάδα σύκο και ομολογώ πως μου άρεσε!!
Καλό μήνα Ευάκι!!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Αχτιδα μου, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τις αλλεργίες.. Δεν παίζουμε μ αυτά...

Γαστεροπλήξ μου και εμεις τα αγαπάμε πολύ τα σύκα αλλά πόσα να φάμε πια.... Σύκο γλυκό του κουταλιού αγαπημένο του Θάνου!!

Σ ευχαριστώ, μεγαλομαμά, καλά να είμαστε να φτιάχνουμε και να κερνάμε. Φιλιά

Μαγισσούλα μου νομίζω ότι υπάρχει... Να μου φτιάξεις και να με κεράσεις...Ρ))

Δύσπιστε, σιγα σιγα μαζευόματε :)) Λοιπόν εμένα αυτά μου τα έφερε απο την συκιά μας ο πατέρας μου. Είναι λουκούμι.. Αλλά άλλη γλύκα έχει το κλεμμένο, είναι ακόμη πιο γλυκό χχιχιχιιχι Να σαι καλά.

Ελενά μου και του χρόνου να είμαστε καλά, να ξαναφτιάξουμε.. Είναι πάνω στο ψωμάκι η άτιμη, άλλο πράγμα!!!! Φιλιά :)))

ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ είπε...

Προχθές λέγαμε με την σύζυγο να κάνουμε μαρμελάδα τα σύκα που έχουμε και μου έλεγε ότι η αναλογία είναι 1 κιλό σύκα με ένα κιλό ζάχαρη. Και το απέρριψα ασυζητητί

Τώρα γράφεις ότι χρειάζεται μισό κιλό. Και λόγο του ότι εμπιστεύομαι την συνταγή σου θα το προτείνω.

Θα σε ενημερώσω.

Να είσαι καλά και να μας δίνεις τέτοια όμορφα πράγματα.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Επικούρειε, συνήθως στις μαρμελάδες η αναλογία ζάχαρης και φρούτου είναι ίση. Στα σύκα όμως που είναι ήδη γλυκά, η μισή ποσότητα ζάχαρης είναι στο όριο.... Και πάλι είναι γλυκιά, σαν..... μαρμελάδα :))))
Αν την επιχειρήσετε καλή επιτυχία!!!!

Δημιουργία είπε...

Για την παστα φλωρα ειναι ο,τι πρεπει.Τη γλυκα της να εχεις. Καλο μηνα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...