Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

ΜΟΣΧΑΡΙ ΜΕ ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ


Παραδοσιακό πιάτο, που φτιάχνουν οι μαμάδες και μαζεύονται η οικογένεια και οι φίλοι τις Κυριακές, γύρω απο το τραπέζι!!!
Ετσι και αυτό το πιάτο το έφτιαξε, η φίλη μου η Μαίρη Τ., μας έκανε το τραπέζι και το κατευχαριστηθήκαμε!!!
Δοκιμάστε το κι εσείς!!!

Για την παρασκευή του χρειαζόμαστε:

1 kg μοσχάρι κομμένο σε μερίδες
6 μελιτζάνες φλάσκες
1 κουτί ψιλοκομμένη ντομάτα ή χυμό
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένη
1 ποτήρι κρασιού, λευκό κρασί
1 πρέζα ζάχαρη
ελαιόλαδο
αλατοπίπερο
λίγο μπαχάρι και κανέλα

Στην κατσαρόλα μας, ρίχνουμε ελαιόλαδο τόσο ώστε να καλύπτει τον πάτο. Μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε τα κομμάτια του κρέατος και τα σωτάρουμε ελαφρά.
Ρίχνουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο και τα αφήνουμε να σωταριστούν κι αυτά.
Σβήνουμε με το κρασί, αφήνουμε για λίγο να εξατμιστεί το αλκοόλ και προσθέτουμε την ντομάτα, αλατοπίπερο, λίγη ζαχαρίτσα και τα μπαχαρικά μας.
Ανακατεύουμε ελαφρά να ενωθούν τα υλικά και προσθέτουμε ζεστό νεράκι, τόσο ώστε να καλύπτει το κρέας μας.
Αφήνουμε να βράσει σε σιγανή φωτιά, για περίπου 1 ώρα. Ανάλογα το κρέας μας, πόσο γρήγορα βράζει, προσαρμόζουμε το χρόνο.

Στο μεταξύ, ετοιμάζουμε τις μελιτζάνες μας.
Τις πλένουμε, τις κόβουμε σε χοντρά κομμάτια και τις αφήνουμε σε αλατισμένο νερό περίπου 30΄.
Κατόπιν τις στραγγίζουμε, τις ξεπλένουμε και τις στίβουμε με τις παλάμες μας απαλά να φύγει το περίσσιο νεράκι.
Στη συνέχεια, ακολουθούμε κάποιο απο τα 2 γνωστά στάδια:
Ή τις τηγανίζουμε ελαφρά και τις αφήνουμε σε απορροφητικό χαρτί να στραγγίξουν
Ή τις αλείφουμε καλά με ελαιόλαδο, τις στρώνουμε σε αντικολλητικό χαρτί και τις ψήνουμε στο γκριλ έως ότου ροδίσουν και μαλακώσουν και απο τις 2 πλευρές.

Όταν το κρέας μας είναι σχεδόν έτοιμο, ρίχνουμε και τις μελιτζάνες μέσα στην κατσαρόλα και αφήνουμε το φαγητό να πάρει μερικές βράσεις, για να απορροφήσουν και οι μελιτζάνες σαλτσούλα, περίπου 15΄. Δεν ανακατεύουμε το φαγητό με κουτάλα, για να μην διαλυθεί. Απλά ανακινούμε την κατσαρόλα δεξιά αριστερά.
Καλή επιτυχία!!!



Share

14 σχόλια:

Unknown είπε...

Τι λαχταριστό φαγάκι είναι αυτό? Είναι και μεσημέρι και πεινάω οπότε μπορώ να τσιμπήσω λίγο. Καλό μεσημέρι σε όλους και καλή όρεξη.

Unknown είπε...

Βαλε μία μερίδα πλίζ γιατί πεινάσαμε.
Καλό απόγευμα .

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

καλέ, σήμερα η μια έχει καλύτερο φαγάκι από την άλλη, τι να πρωτοφάω η γυναίκα!!!
βάλε, το τρώω όλοοοοοοο!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Είναι απο τα αγαπημένα μου και ας μην θημηθω πόσες "μάχες" έχω δώσει με τη μάνα μου παλιότερα για να το φτιάχνει με μελιτζάνες και όχι με κολοκυθάκια...!αχχχχχχχ!
Β.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Aυτό είναι το φαγητό μου, κρέας με μελιτζάνες το ευχαριστηθήκαμε όλο το καλοκαίρι, εγώ βάζω και μπόλικο μαΙντανό ψιλοκομμένο!
Και με μελιτζάνες αυθεντικές τσακώνικες που είναι σκέτο γλύκισμα!
Ωραίο φαγάκι σου είχε η φίλη σου Ευάκι, το καλυτερότερο!!
Φιλιά, καλό βράδυ!!

Δημιουργία είπε...

Ενα κι ενα τα υλικα του φαγητου.Οι μελιτζανες αγαπημενες με ο,τι και να συνδυαζονται.

Και λοιπόν;E allora? είπε...

απ΄τα αγαπημένα καλοκαιρινά φαγητά....του χρόνου όμως τώρα πάλι :)

Lila Xagorari είπε...

Έτσι πρέπει Εύη μου, να τιμάμε τις συνταγές μας, γιατί είναι στοιχείο της ταυτότητάς μας που κάποιους τους συμφέρει να την χάσουμε!

mia maria είπε...

Πολύ ωραίο το φαγάκι της φίλης σου! Καλό βράδυ!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Χρύσα μου, μιας και μπήκες πρώτη μπορείς να πάρεις όσο μεζεδάκι θέλεις!!!
Πότε θα μας ξανακεράσεις; χιχιχιχι
Φιλάκια :)))
--------------------------------------

@Πειραιώτη, και μια και δύο!!! Μακαρόνια όμως δεν έχω......:Ρ
Καλό ξημέρωμα χιχιχι
--------------------------------------

@Γαστεροπληξούλα, ημέρα κρεατοφαγίας.... Η που δεν θα σερβίρει κρέας κανείς ή όλοι μαζί χχιχιχιχι
Δεν έχετε παράπονο όμως, σας προσέχουμε :)))

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Φίλε-η Β, εγώ αντίθετα απο εσένα μικρή δεν ήθελα τις μελιτζάνες με τίποτα!!!! Οπου τις έβρισκα, τις έβαζα στην άκρη, τώρα.... τις τσακίζω!!! τρέλλααααααα
Ευχαριστώ για την επίσκεψη :)))
--------------------------------------

@Ελενάκι μου, φαντάζομαι με τις δικές σας μελιτζάνες τι λουκούμι φαγητό απολαμβάνετε!!!!
Εννοείται και με μπυρίτσα ή κρασάκι εεεε;
Φιλιά :)))
------------------------------------

@Δημιουργία μου, τώρα πια ναι, αγαπημένες οι μελιτζάνες όπως και να τις μαγειρέψουμε!!! Μικρότερη δεν τις ακουμπουσα χιχιχιχι
Φιλιά :)))

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

@Αllora, δυστυχώς οι μελιζάνες είναι μόνο για το καλοκαίρι..... Εκτός κι αν υπάρχει καταψύκτης και καταφέρεις να κρατησεις εκεί απόθεμα για το χειμώνα!!!
Φιλάκια :)))
--------------------------------------

@Λίλα μου, όσο και να χτυπιούνται αυτά δεν χάνονται!!! Είναι μέσα στο DNA μας και θα συνεχίσουμε και εμείς και τα παιδιά μας, τις παραδόσεις μας.
-------------------------------------

@Μεγαλομαμά η φίλη μου μας περιποιήθηκε μια χαρά!!!! Super φαγάκι... ξέρω να διαλέγω φίλες χιχιχιχι

Νίκη είπε...

Ευούλα μου το αγαπώ πολύ αυτό το φαγητό... ειναι θεσπέσιο και ταξιδιάρικο στον χρόνο...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥ είπε...

Μπράβο στην Μαίρη Τ.Εύη η φίλη σου ξέρει και μαγειρεύει πολύ ωραία.Ειμαι τυχέρος γιατί την έχω δοκιμάσει και έγώ την συνταγη.Πράγματι πολύ ωραία και αν ξέρουμε και τον χασάπη και μας δώσει καλό κομμάτι από το μοσχάρι, η ελιά είναι ότι καλύτερο από ότο έχω ακούσει,τότε το φαγητάκι γίνεται μέλι και λιώνει κυριολεκτικά στο στόμα!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...